Jumaat, 11 Mac 2011

Ronda2 Zoo Melaka Edisi 1

Malas nak cerita pasal zoo nie sebenarnya.Sebab aku memang dah malas nak pergi zoo.Benda sama aje.Binatang kat zoo tu pasti masih belum ada yang dah pakai seluar hawaii dan pasti belum yang ada pakai baju tidur kelawar.Masih macam aku pergi mula2  pergi ketika berusia 8 tahun.Masa ikut rombongan sekolah.itupun kena paksa pergi sebab kesiankan cikgu tu lum dapat untung dari pungutan duit rombangan tu....hahahha.Buat dosa aje aku nie.

Nak di jadikan cerita pagi sabtu lepas....5/03/2011 anak2 aku bangun2 tidur lepas kenyang aku lantakan dia makan sarapan pagi ...( Wah dah kenyang ) diorang pujuk ibu diorg nak pergi Zoo...Biasalah kalau anak ayat ibu.Standardlah...bodek itu dan ini...Last2 wife aku pandang aku....aku buat tak tahu....hehehehhe ( Saja malas nak layan )...Tapi dalam hati aku kesian.Budak2 nak berjalan pergi zoo aje...bukan nak duduk sana terus pun.So aku pun setuju sebab dah lama jugak tak layan saudara-mara sebelah keluarga aku...hahahhaha...Mulut cam siot...hahhaha ...takdelah...gurau aje.

So semua pun bersiaplah....dan tepat jam 11.00 pagi aku pun mula bergerak ker zoo Melaka naik kereta aku...Yelar...bukan nya pihak zoo ada perkhidmtan jemput aku kat rumah.Tapi takdelah jauh sangat zoo tu dengan rumah aku pun....Tak sampai 10 minit dah sampai...hahahahah...

( Pinjam Pic Pak Google )

Cantik tul rumah binatang nie kan...heehhehe ...umah aku pun tak macam nie...Nie pintu masuk zoo melaka lah.( Bagi mereka yang tak pernah sampai...hahahahha...Tak pernah sampai...apadah...( Saja kasi panas )


                                                     
Setelah membeli tiket 2 dewasa dan 2 kanak2 aku pun dengan bongkaknya menuju masuk ke kandang...Betul ker kandang? Yelah...kalau kat kampung...bela binatang....ulang sekali lagi ...BINATANG...byk2 nie di panggil kandang....apa aku melalut nie...hahahahhaha....

So bermulalah episod ke 10 kali agaknya seumur hidup aku nie masuk Zoo Melaka.Layan kan ajerlah...Anak2 yang sibuk nak masuk. Harap2 bintang semua dah boleh bercakap dan dah pakai seluar
boxer pun jadilah....

Kalau nak dengar Video nie sila padamkan dulu lagu tu yer...Nanti tak dengar

( Saja2 ...)




Saja nak latih anak aku jadi pengacara Majalah 3.....hahhaha...Mana tau....Tapi rasanya tak kot...Sebab mcm tak aje...hahahhaha....

So Bermula lah Ekspidisi Zoo Melaka.









Oklah ini saje yang aku ingin ceritakan .Tentu tak bestkan...hahhahahaha...Sebab lepas 10 minit aku berjalan...semua anak2 aku dah mcm takde mood sebab binatang tengok diorang pun dah macam takde mood.Mana taknya  hari sabtu dan ahad mereka tak pernah dapat cuti.hahahhahaha...So Sampai di sini aje kisah Zoo Melaka.

Dari 5 bintang aku bagi 3 bintang aje sebab bosannnnnnn....Dan pada hari aku pergi tu tiada persembahan binatang sebab ada yang ambik MC....biasa ler tu nak memoteng....Agak2 korang kemana diorg memonteng.hahahhaaha...Mydin kot.


So nak Tengok Pic2 Burung...Nanti aku Upload di Edisi ke - 2.


* Sebelum aku lupa....Kesian tengok Pak Singa kat atas tu....Aku rasa dah patut ambik EPF dah.Duduk umah buat bisnes sendiri lagi baik.Sian Pak Singa.Kerja Hari2...Baju pun lum mampu beli...hahhahaha...

Tiada ulasan:

Penghargaan Buat Ku.

Ini adalah satu pengiktirafan dari kerajaan Negeri Johor kepada ku dan kerjaya ku.Semoga ia akan mendorong aku lebih maju dalam dunia fotografi ini.Korang Klik lah link kat bawah nie yer

http://telecentre.my/feldapalongtimur/index.php/ms/keusahawanan.html