Isnin, 14 Mac 2011

Nasi Ambeng

Daun Pisang       ADA
Dulang Besar     ADA

Semua nya telah tersedia....Hahahhahahaa.....Oklah...Hai semua....Hari saya nak ceritakan tentang nasi Ambeng.Korang tahu ker apa tu nasi ambeng ? Nasi ambeng ini adalah makanan utama orang jawa.Yer ...aku memang keturuanan jawa sebab ayah aku orang jawa.Jawa Mana ? Asal nenek moyang aku datang dari Sumatera kalau tak silap aku.Kalau Selap tolong betulkan aku yer mana2 sauadara mara aku yang ada membaca ruangan ini.

Walaupun dalam IC aku tercatit bahawa aku keturun Melayu.Tetapi makanan jawa telah senonim dgn kehidupan aku sekeluarga terutamanya nasi ambeng.Korang nak tahu ker apa itu nasi ambeng ?
Nanti korang tengok sendiri ler kat pic kat bawah nie.Biasanya nasi ambeng ini di hidangkan pada majlis2 seperti kenduri doa selamat masyarakat jawa.Kadang2 hari raya pun masyarakat jawa ada menghidangkannya.Kalau dulu Allahyarhammah  nenek aku memang suka masak nasi ambeng nie.Selalunya aku suka serundingnya....memang best giler.

Sebenarnya aku takde mood nak tulis hari nie...so korang layanlah yer pic  yang ada.Sebarang pertanyaan korang komenlah kat bawah nie...Nanti aku jawab...hehehhehehe







Sebenarnya dalam pic Nasi Ambengnya tidaklah selengkap nasi Ambeng sebenar.Byk lagi bahan2 nya.Tapi yang bestnya makan sedulang bersama 4 org sekali gus...Dia punyer nikmat.....Aku aje yang tahu....Malaslah nak cakap.....( Agak2 berapa bintang korang nak bagi untuk cerita hari nie ) Kalau ada 5 bintang berapa korang nak bagi...Nanti korang komen kat bawah yer

Tiada ulasan:

Penghargaan Buat Ku.

Ini adalah satu pengiktirafan dari kerajaan Negeri Johor kepada ku dan kerjaya ku.Semoga ia akan mendorong aku lebih maju dalam dunia fotografi ini.Korang Klik lah link kat bawah nie yer

http://telecentre.my/feldapalongtimur/index.php/ms/keusahawanan.html